Jaki jest Dubaj? Przejaw ludzkiej pychy czy geniuszu?
Stereotyp Dubaju Nawet, jeżeli nie byłeś w tym mieście, to zapewne słyszałeś o śnieżnym stoku zamkniętym w centrum handlowych albo „dziewczynach” z Dubaju, ale
Jestem szefem „otwartych drzwi i otwartej komunikacji”. Przynajmniej tak siebie oceniam. Poniżej przedstawiam krótki spis preferowanych w pracy zachowań i postaw pracowników oraz tych negatywnie ocenianych. Jasna ich komunikacja powinna usprawnić organizację firmy.
Popularnym sposobem, ale niewystarczającym jest komunikacja w trakcie adaptacji nowozatrudnionego pracownika. Warto pamiętać, że proces onboardingowy odbywa się często pod dużym stresem, pracownik musi przyswoić wiele nowych informacji, dlatego znaczenie ma częste powracanie od nich i przypominanie ich całemu zespołowi. Jednak największą wagę ma to – czy ty jako szef identyfikujesz się z takimi zachowaniami i sam je przejawiasz.
Udostępnij
Stereotyp Dubaju Nawet, jeżeli nie byłeś w tym mieście, to zapewne słyszałeś o śnieżnym stoku zamkniętym w centrum handlowych albo „dziewczynach” z Dubaju, ale
Jordania – czy jest bezpiecznie Pierwszy raz miałam styczność z tym Państwem kilka lat temu podczas wizyty w Izraelu, gdyż Jordania graniczy z Izraelem
Praktyka wdzięczności „Praktyka wdzięczności; wdzięczność, a psychologia; po co być wdzięcznym” – między innymi te frazy podpowiada internetowa wyszukiwarka. Jest to w ostatnim czasie
3 Responses
Ciekawe spojrzenie…nic mnie tak nie wkurza, jak zamiatanie problemów pod dywan i ciągłe krytykowanie innych
Zgadzam się z przedstawionymi tutaj zasadami i wartościami, które powinny charakteryzować idealnego współpracownika w firmie. Ważnym dodatkiem do listy pozytywnych zachowań mógłby być również zmysł estetyczny i dbałość o przestrzeń pracy. Nie tylko odnosi się to do utrzymania porządku na własnym biurku czy w okolicy roboczej, ale także do aranżacji przestrzeni, co ma realny wpływ na komfort i efektywność pracy. Kiedy pracownicy dbają o otoczenie, przez umiejętne wykorzystanie oświetlenia czy wybór mebli w odpowiednim stylu (np. nowoczesnym czy skandynawskim), tworzy się atmosfera sprzyjająca kreatywności i współpracy. W przypadku negatywnych zachowań warto by było też uwzględnić nieumiejętność adaptacji do zmian, co w dynamicznym środowisku pracy może prowadzić do opóźnień i innych problemów. Przemyślane aranżacje wnętrz, jak ergonomiczne krzesła czy funkcjonalne biurka, mogą zminimalizować stres i pomóc w adaptacji do nowych wyzwań.
Ciekawe spojrzenie. Jestem zwolennikiem teorii, że uporządkowana przestrzeń to uporządkowanie w środku człowieka a o zmianach piszę więcej w tekście https://zycie.info.pl/spojrzec-na-organizacje-firmy-z-gory/