Jakie powinny być postawy i zachowania w dobrej organizacji

Jestem szefem „otwartych drzwi i otwartej komunikacji”. Przynajmniej tak siebie oceniam. Poniżej przedstawiam krótki spis preferowanych w pracy zachowań i postaw pracowników oraz tych negatywnie ocenianych. Jasna ich komunikacja  powinna usprawnić organizację firmy.

Jak firma powinna komunikować pracownikowi swoje oczekiwania

Popularnym sposobem, ale niewystarczającym jest komunikacja w trakcie adaptacji nowozatrudnionego pracownika. Warto pamiętać, że proces onboardingowy odbywa się często pod dużym stresem, pracownik musi przyswoić wiele nowych informacji, dlatego znaczenie ma częste powracanie od nich i przypominanie ich całemu zespołowi. Jednak największą wagę ma to – czy ty jako szef identyfikujesz się z takimi zachowaniami i sam je przejawiasz.

ZACHOWANIA POZYTYWNE w organizacji
  • realizacja planów ponad przeciętną
  • samodzielność w pracy
  • kreatywność
  • zgłaszanie problemów z propozycją ich rozwiązania
STANDARD
  • realizacji projektów w zakreślonym czasie i budżecie
  • otwarta komunikacja
  • współpraca
ZACHOWANIA NEGATYWNE w organizacji
  • przerzucanie odpowiedzialności na innych
  • brak współpracy w zespole i psucie atmosfery
  • brak lojalności i naciąganie zaufania przełożonych
  • „zamiatanie” problemów pod dywan
  • krytykanctwo

 

Udostępnij

Facebook
LinkedIn

3 Responses

  1. Zgadzam się z przedstawionymi tutaj zasadami i wartościami, które powinny charakteryzować idealnego współpracownika w firmie. Ważnym dodatkiem do listy pozytywnych zachowań mógłby być również zmysł estetyczny i dbałość o przestrzeń pracy. Nie tylko odnosi się to do utrzymania porządku na własnym biurku czy w okolicy roboczej, ale także do aranżacji przestrzeni, co ma realny wpływ na komfort i efektywność pracy. Kiedy pracownicy dbają o otoczenie, przez umiejętne wykorzystanie oświetlenia czy wybór mebli w odpowiednim stylu (np. nowoczesnym czy skandynawskim), tworzy się atmosfera sprzyjająca kreatywności i współpracy. W przypadku negatywnych zachowań warto by było też uwzględnić nieumiejętność adaptacji do zmian, co w dynamicznym środowisku pracy może prowadzić do opóźnień i innych problemów. Przemyślane aranżacje wnętrz, jak ergonomiczne krzesła czy funkcjonalne biurka, mogą zminimalizować stres i pomóc w adaptacji do nowych wyzwań.

READ  Moje "złote teksty". O tym jak podejmować decyzje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Barbara Jacińska

KATEGORIE WPISÓW

Subskrybuj

Loading